Výstava Retrogaming Znojmo

Jmenuji se Jindra a jsem pařan. Už od nepaměti mě baví hrání her (videohry, gameboy, konzole, pc hry). Proto jsem byl nadšený, když jsme ve Znojmě uviděli plakát, který lákal na výstavu Retrogaming v Domě umění. 




A tak jsme jednu volnou sobotu vyrazili. Kamarád je taky "pařan", tak jsem chtěl vzít sebou i někoho, kdo to ocení. Vzali i děti a pěknou procházkou jsme vyrazili naším krásným městem až na Masarykovo náměstí. 
Ihned u vchodu v části pro tuto výstavu vás uvítá herní automat se dvěma joysticky a bojovou hrou Street Fighter, skvělý úvod do Retrogamingu! Jsou zde k vidění vitríny s historickými pc, konzolemi, disketami a hrami, vše doplněné o historii produktu, výrobce a nejznámější hry. Dále jsou na stěnách plakáty, kde jsou ty nejznámější počítačové hry rozdělené podle žánru (sport, strategie, plošinovka...).


A to nejlepší na výstavě je "Pařanské doupě", kde je k dispozici několik počítačů, novějších i starších. Na některých si vybíráte hry na disketách a ty "novější" pc mají databázi (nebo nevím, kde jsou ty hry nahrané) s více jak stovkou her, kde si opravdu vybere každý. My si zahráli Prince of Persia (úmyslně uvádím jako prvního), Pacmana, Super Mario, Dune II (asi nej strategie vůbec), Dynablaster (Hanička se tady taky našla a ve hraní Dyny pokračovala i doma), Castelvania, Golden Axe, Lemmings, Settlers,....





Jsem opravdu rád, že jsme na výstavu šli. Vtáhlo mě to zpět a připomnělo mi to klíčové hry mého dětství a mládí, kdy jsme se s klukama scházeli u toho, kdo měl počítač (nebo Nintendo, Segu) a novou hru a přetlačovali se v tom, kdo si zahraje dřív nového Sonica, NHLko, Želvy Ninja....
Když se návštěva výstavy spojí s obědem v některé z blízkých restaurací a ještě jedním návratem (protože jsme si nestihli zahrát vše, co jsme chtěli), je z toho krásný program, klidně i na celý den. Některé jedince jsme museli od pc tahat i po té druhé návštěvě.

Jmenuji se Jindra a jsem stále pařan :-).










Komentáře

Oblíbené příspěvky