5 dní na Mallorce

V létě jsme se na vlastní pěst podívali s přáteli na nádhernou Mallorcu. I když jsme původně chtěli vyrazit do Slovinska, levné letenky rozhodly o změně destinace. :-) Seběhlo se to strašně rychle, slovo dalo slovo a už byly koupené letenky a zajištěné ubytko.

Den 1.
Do Palmy (hlavního města) jsme přiletěli cca kolem 8. hodiny a jeli jsme si hned vyzvednout autíčko, které s námi strávilo celých 5 dní. V půjčovně na nás čekal malý Nissan Micra a byli jsme s ním docela spokojení. Sice jsme zjistili asi po 50 km, že se něco děje u zadního kola, ale kluci, teda spíš Marťas, to spravili a bylo to vyřešeno. :-)
Naše "hacijendička", jak jsme si nazvali naše ubytko, byla z Palmy cca 65 km. Věděli jsme, že chceme na Malorce zažít víc věcí, než se jen válet a koupat a po cestě na hacijendu se nám naskytla první možnost. A tou možností byly solné plantáže Flor de sal d´es Trenc. Věděli jsme, že by se tam měla produkovat jedna z nejlepších solí na světě, a tak nás to zajímalo. Domluvili jsme se, že se tam skočíme podívat a uvidíme co a jak a nakonec se z toho vyklubala privátní prohlídka plantáží i s ochutnávkou a taky jsme si v tamním shopu i sůl nakoupili a ještě si dali první malorské kafíčko. :-)

Potom jsme se zajeli ubytovat a hned jsme vyrazili na první pláž. Ty nejhezčí pláže, a možná že skoro všechny, kromě městských, jsou hůř dostupné a je opravdu lepší jet autem, i proto jsme si ho půjčili. A po společné domluvě jsme jako první vyzkoušeli  Cala Sa Nau. Strávili jsme tam pozdní odpoledne a konečně vydechli a odpočívali. Voda byla super, ta barva byla neuvěřitelná a taky jsme rozhodli skákat. Kdybychom jeli sami dva tak asi tolik neskáčeme, ale Marťas byl motivace, a tak se snažil i Jindra a vlastně i já s Blankou.

Večer jsme nakoupili zásoby v obchoďáku, možností bylo více, ale oblíbili jsme si něco jako Interspar a nakoupili jsme vždycky dobře. Na hacijendičce nás čekal venkovní gril a tak se Martin postaral o večeři.

Den 2.
Druhý den jsme se rozhodli celý proválet. A jeli jsme vyzkoušet pláž Playa Arenal Grande (to byla jedna z městských pláží Portocolom). Celý den jsme se koupali, zašli se podívat k majáku, přímo na pláži byl super bar, kde jsme si dali lehčí obídek. A jak jinak, zase jsme skákali a to z pontonu, na kterém jsme trávili povětšinu dne. :-) Prostě pohodička, opalovačka, dovolená. :-)

Den 3.
Třetí den byl určený k výletování. Vybrali jsme si vinařství Son Prim, sedli do auta a jeli na ochutnávku. Měli jsme víc štěstí než rozumu, většinou berou turisty na objednání a ještě po více lidech, nakonec z toho byla zase privátní prohlídka vinařství a ochutnávka famózních vín. Krásné, moderní vinařství, příjemní lidé, skvělá atmosféra. Nemohli jsme si domů koupit víno, protože jsme cestovali nalehko s příručním zavazadlem, ale jednu lahvinku na večer Jindra přikoupil, když měl ty narozeniny. :-)
Po cestě zpátky jsme ještě zabloudili do perlového světa, který nebyl v plánu, ale řekli jsme si, jedeme kolem, tak proč ne. Nakonec jsme ani z perlového světa neodešli s prázdnou. :-)
A ještě jsme po cestě zpět zajeli na jednu pláž, kterou jsme měli po cestě a to na pláž Cala Murada. Upřímně, nevypadalo to tam tak krásně, jak jsme byli zvyklí z předešlých dvou dní, ale asi byla v noci bouřka, a tak byl nepořádek u břehu. Jinak dál byla voda zase nádherná a trochu chladnější. Tak zase koupačka, skákačka a procházka po útesech.

Den 4.
Jedním z cílů Malorky byla návštěva skalního útesu, takového jakože přírodního mostu. No budem upřímní, cesta k němu byla dlouhá a náročná, šli jsme v žabkách, njn, čechmuni v žabkách. :-) Pláž (Cala Varques), na kterou jsme cca po hodině chůze dorazili byla nádherná, panenská, krásná, barva vody zase v jiných odstínech, než co jsme viděli. Ale bohužel, bylo tam plno medůz a taky nikde žádná sprcha, abychom se od soli osprchovali do auta.
Chvíli jsme se kochali a pak jsme se nějakých místních týpků (ti byli alespoň oblečení, jinak samej naháč) zeptali, kudy na most a oni ukázali prostě jen nahoru a že to nemůžeme minout. Takže další minimálně půl hodina chůze po skaliskách, až zpětně nám dochází, kolik tam muselo být schovaných hadů a havěti, nicméně, cesta se nám odměnila a most jsme vyděli, vyfotili se na něm a čekala nás zase cesta zpátky. Cestu jsme si krátili zpíváním (no kdo z mladých lidí by si dneska po cestě zpíval?) a z rukávu jsme vytahovali starý odrhovačky typu: Když jsem já sloužil to první léto......:-)  Kluci si samozřejmě text upravovali podle sebe. Nemusím psát, jakým směrem se téma písničky ubíralo. :-) Byla to jedna z nejhezčích společných dovolenkových chvil.

A ještě nás ten den čekala další městská pláž (Cala Marcal), která teda byla taky nádherná (sice medůzy, ale ty potom někdo vysbíral a byl klid). A nemusím psát, co jsme dělali, že? Samozřejmě skákali a hráli vodní tenis a prostě se váleli.

Den 5.
Když jsme poslední den ráno opouštěli hacijendičku, už se nám začalo stýskat a ještě jsme dokonce přemýšleli, že si přebookujem letenky, ale museli jsme se vrátit do práce.
No a na poslední den jsme si dali za cíl horské starobylé městečko Valldemossa a trochu vidět i něco z Palmy. Valldemossu jsme si prošli a kochali se, samozřejmě fotili, bylo to moc hezké městečko. Ale ještě jsme měli naplánovanou i tu Palmu, tak jsme se nezdržovali.
V Palmě jsme teda času taky moc neměli, ale cíl byl jasný, alespoň ta katedrála. Dostali jsme se k ní, ale bylo neskutečné horko a byli jsme z toho celkem unavení. Chvíli jsme se okolo prošli a už jsme museli jít vrátit auto a jet na letiště. Na Palmu je určitě potřeba víc času, takže kdo ví, třeba se sem jednou vrátíme. :-)

Celkově to byla skvěle vydařená dovolená, hodně jsme toho zažili, hodně jsme toho viděli, dokonce jsme toho i dost ochutnali, parádně se vykoupali, a tak to prostě má být!!